ایران دی

ایران دی

ایران دی

ایران دی

تاثیرت مسافرت بر انسان

محققان دانشگاه سوری و دانشگاه لوند (سوئد) بررسی کردند که چه میزان مکرر سفر به مسافت های طولانی در رسانه های جمعی و اجتماعی ارائه می شود. آنها دریافتند که تصاویر به تصویر کشیده شده عوارض جانبی مضر مسافرت مکرر مانند جت تاخیر ، ترومبوز ورید عمیق ، قرار گرفتن در معرض تابش ، استرس ، تنهایی و فاصله از شبکه های جامعه و خانواده را در نظر نمی گیرند.
در عوض ، این مطالعه نشان داد که افرادی که دارای سبک زندگی "hypermobile" هستند ، اغلب از وضعیت اجتماعی بالاتری دیده می شوند. این مطالعه با ارزیابی چگونگی پروازهای درجه یک ، مقصدهای "دیدنی" و برنامه های مکرر پرواز ، با بیان جذابیت جذاب ، جذاب و منحصر به فرد ، برانگیزاننده بودن ابرقدرت ، جذاب و منحصر به فرد است ، نشان می دهد که چگونه "سمت تاریک" سفر نادیده گرفته می شود.
"مردی با کت و شلوار تیز ، چسبان در صندلی چرمی ، لپ تاپی که در جلوی او باز است ، یک مباشر لبخند که دارای چاشنی و سودا است. این اغلب تصویر سفر است ، به خصوص سفرهای تجاری که در تبلیغات تلویزیونی و مجلات براق به تصویر کشیده شده است. دکتر اسکات کوهن ، نویسنده اصلی دانشگاه ساری توضیح می دهد ، یک طرف تاریک برای این سبک زندگی پرمخاطب "پر زرق و برق" وجود دارد که رسانه ها و جامعه را نادیده می گیرد. "
وی ادامه داد: میزان استرس فیزیولوژیکی ، جسمی و اجتماعی که مکرر مسافرت به مکانها می انجامد ، می تواند اثرات منفی جدی و طولانی مدت داشته باشد ، از جمله شکستن روابط خانوادگی گرفته تا تغییرات در ژنهای ما به دلیل کمبود خواب.
"این فقط رسانه های سنتی نیست که این تصویر را ثابت می کند. رسانه های اجتماعی رقابت بین مسافران را به" ورود به سیستم "تشویق می کنند و مطالب خود را از نقاط دور افتاده به اشتراک می گذارند. واقعیت این است که بیشتر افراد مورد نیاز برای مسافرت های مکرر از سطح بالایی رنج می برند. استرس ، تنهایی و مشکلات طولانی مدت در سلامتی. پیامدهای گسترده تری نیز برای محیط زیست و پایداری وجود دارد. در این زمینه ، کمبود قدرت به دور از زرق و برق است. "
محققان خواستار بحث بیشتر در مورد اثرات منفی کمبود قدرت هستند تا واقعاً تأثیر منفی سفرهای مکرر و طولانی را نشان دهند.
دکتر کوهن گفت: "جامعه باید بفهمد که سبک زندگی جت تمام چیزهایی نیست که ساخته شده باشد. با تلاش برای مسافرت به دور ، گسترده و مکرراً به محیط زیست ، خودمان و به طور بالقوه نزدیکترین عزیزانمان آسیب می رسانیم."
حال که از تاثیر سفر در انسان آگاه شدیم به بررسی مقاصد می پردازیم که به تواند حال شما را خوب کند. یکی از بهترین شهر به نظر من بندر عباس می باشد این شهر به دلیل همجواری با خلیج فارس و وجود چندین جزیره بکر یکی از مقاصد آرامبخش  می باشد. می توانید در کنار ساحل قدم بزنید و از غروب آفتاب لذت ببرید. برای رزرو هتل های بندر عباس هم جای نگرانی نیست شما می توانید در سایت رزرواسیون آریا رزرو هتل خود را انجام دهید.
اگر علاقه به دیدنی های تاریخی دارید و دوست دارید در خیابان های با قدمت 300 ساله قدم بزنید و دقایقی را در کنار روخانه قدم بزنید و از روی پل های تاریخی عبور کنید شهر اصفهان یک محیط ایده آل خواهد بود . البته به علت خشکسالی چند سالی که زاینده رود خشک شده است و فقط در چند ماه از سال آب دارد. البته دو جاذبه ثبت جهانی از جمله میدان نقش جهان و مسجد عتیق اصفهان می باشد در سایت رزرواسیون آریا می توانید به رزرو هتل های اصفهان بپردازید.
اگر اهل تهران یا اصفهان هستید و دوست دارید یک سفر یک روزه داشته باشید بهترین شهر کاشان است مخصوصا اگر در فصل بهار باشد و مراسم گلاب گیری در پیش باشد. هم میتوانید جاذبه های طبیعی و هم جاذبه های تاریخی را ببینید از خانه های تاریخی تا آبشار را مشاهده کنید. برای هتل های کاشان هم در سایت رزرواسیون آریا می توانید رزرو را انجام دهید.

کارهایی که قبل از مسافرت باید انجام داد؟


هر سفری که در پیش داشته باشید نیاز به برنامه ریزی دارد این برنامه ریزی برای سفر های داخلی و خارجی کمی متفاوت است.

ما در این مطلب تلاش می کنیم درباره کارهایی قبل از مسافرت انجام بدهیم در داخل ایران توضیح دهیم

اولین و مهمترین کار اینکه شهر خودتون برای مسافرت انتخاب کنید.  پیشنهاد های ما برای سفر سه شهر بندر عباس، کاشان، اصفهان است که می توانید هتل های بندر عباس، هتل های کاشان، هتل های اصفهان را در سایت رزرواسیون آریا انتخاب کنید.

اما بعد از مشخص کردن شهر و هتل باید شروع به برنامه ریزی کنید که چند روز اقامت در هتل خواهید داشت. به طور مثال حداقل سه شب اقامت در شهر اصفهان باید داشته باشید تا بتوانید بخشی از آثار تاریخی شهر اصفهان را دیدن کنید. بعد از این جاذبه هایی که قراره ببینید را انتخاب کنید این کار باعث می شود که وقتی زمانی کمی دارید آثاری که در کنار هم هستند را انتخاب کنید تا در زمان صرفه جویی کنید. بعد از آن وسیله ای که قرار است با آن سفر کنید را انتخاب کنید این سه شهری که ما گفیتیم هم به صورت هوایی زمینی و راه آهن می توانید سفر کنید. ما به این قیمت بنزین بهترین و امنتین وسیله برای سفر با قطار است که انواع قطار از قطار 5 ستاره فدک که با کیفیت ترین است تا قطار های اتوبوسی که می توانند شما را به شهر های موردنظرتان برسانند.

حالا که شهر هتل وسیله حمل و نقل انتخاب کردید حالا نوبت به این می رسد که وسایل شخصی خود را جمع آوری کنید. اول از همه مدارک شناسایی کارت ملی و شناسنامه مخصوص برای زوج ها را بردارید در صورتی که شناسنامه همراه نداشته باشید نمی توانید در هتل پذیرش شوید و باید به اداره اماکن مراجعه کنید.بعد از مدارک شخصی دارو های که لازم دارید رو بردرید و این هارو در کنار مدارک شناسایی در یک کیف کوچک خود همراه داشته باشید چون وقتی ساک خودتان را تحویل دهید دیگر تا پایان پرواز به آن دسترسی ندارید.

بعد نوبت وسایل دیگر می رسد اگر یک هتل سه ستاره به بالا انتخاب کردید نیاز به شامپو صابون نخواهید داشت چون تمام این ها بعلاوه سشوار در هتل وجود دارد. لباس هارم با توجه به آب و هوای مقصد بردارید تا در آنجا اذیت نشوید به طور مثال شهر بندر عباس همیشه آب و هوای متعادل دارد و حتی اگر در زمستان به این شهر سفر کنید نیازی به لباس گرم خاصی ندارید.